Biyoyakıt üretimi


Biyoyakıt konusu son yıllarda popüler bir konu. Şimdi arayıp bulacak vaktim olmadı ama bir ara bizim blogda da bu konu tartışılmıştı galiba. O nedenle IMF'nin geçen ay yayınladığı World Economic Outlook'da konu ile ilgili yukarıdaki tabloyu görünce buraya aktarayım dedim. Söz konusu raporun 48-51. sayfaları arasında bu konuyla ilgili güzel bir analiz de var.

Görüldüğü kadarıyla, Brezilya'nın ülkesinde sebil gibi bulunan şekerkamışından elde ettiği ethanol hariç, biyoyakıtların hepsinin üretim maliyeti benzin ve mazotun üzerinde. Biyoyakıt üretimi, atmosfere daha az gaz salınımına imkan verdiği için, hükümetler tarafından sağlanan sübvansiyonlar sayesinde sürdürülebiliyor. Fakat burada, geçenlerde Deniz Gökçe'nin dikkat çektiği, üretim aşamasındaki sorunlar gözden kaçıyor. Ayrıca tarımsal ürünlerin yakıt üretimine de tahsis edilmeye başlamasıyla dünya gıda fiyatlarında başlayan yükseliş de cabası. Bu fiyat artışları bizzat biyoyakıt üretim maliyetini de yükseltecek bir gelişme. Kısacası, bana bu işin altı biraz yaş gibi görünüyor. İlerde arz düşüşüyle petrol fiyatları daha da yükselir ve de teknolojik ilerlemelerle biyoyakıt üretim maliyeti düşerse ne ala. Yoksa bu işin ilalebet böyle sübvansiyonlarla sürdürülmesi biraz zor.

0 Yorum Var.: